Frakt

Vi levererar inom Sverige, Danmark, Tyskland och Finland (ej Åland). Se våra olika fraktsätt nedan.

Leverans

  • Normalt skickar vi varorna 1-3 dagar från att vi mottagit din beställning och därefter tar det normalt 1-3 dagar till att varan levereras till slutdestinationen. Uppskattningsvis är vår genomsnittliga leveranstid på 2-3 arbetsdagar. Varor som är slutsålda och beställningsvaror tar längre tid. Ofta framgår det på produktens sida. Kontakta oss gärna om du är osäker på varans leveranstid.
  • Innan leverans sker, kommer du att motta en avisering som visar var och när din beställning ska avhämtas eller tas emot. Du ansvarar för att du mottar eller löser ut din beställning under den tid som anges i aviseringen. Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och enligt postombudets villkor.
  • För outlösta beställningar som skickats till ombud tar vi en avgift på 300 kronor för vår hanteringskostnad av beställningen samt för returfrakten till oss.

Fraktsätt

  • Brev 49kr Fraktfritt över 750kr
    Till din brevlåda. Leveranstid 1-4 arbetsdagar. Ej spårbart
    Fraktsättet är endast valbart på ordrar under 300kr och om paketet ej blir skrymmande. Dvs. maxhöjd 3 cm.
  • Hämtas på ombud - DHL 79kr Fraktfritt över 750kr
    Till närmsta DHL-ombud. Leveranstid 1-4 arbetsdagar. Spårbart
  • Hemleverans - DHL 299kr Fraktfritt över 2000kr
    Paketet skickas hem till er eller till skolan/företaget. Sms-avisering sker en dag innan leverans. Paketet levereras under kontorstid. Leveranstid 2-5 dagar. Spårbart
  • Hämta i vår butik i Lund - 0kr
    Hämta varan i vår butik i Lund, Stora Södergatan 8. Vi meddelar när ordern är redo att hämtas! Inom 1-2 dagar. Ord. öppettider: Måndag-Fredag 10-18, Lördag 10-15. (juli/augusti lördag 10-13)
  • Till Danmark, Tyskland och Finland. Ombud DHL 150kr Fraktfritt över 2000kr
    Till ombud. Avisering skickas när paketet finns att hämta på ombudet. Spårbart

OBS. I fraktsumman ingår moms och momsen på frakten är samma som på produkterna du köper. Alla våra produkter har 25% moms förutom symönster från Svenska Mönster, Hallonsmula Design och Sewing Heart Design.

Vi håller på att se över våra fraktsätt och fraktavtal och vill kunna skicka fler spårbara paket direkt hem till kund till en lägre kostnad. Förhoppningsvis är det något vi förändrar innan slutet på februari. Vår ordervolym har ökat avsevärt de senaste månaderna och vi vill vara konkurrenskraftiga i alla led.

Ångerrätt / Returer

  • Du har rätt att ångra din beställning inom 14 dagar med några undantag*. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du meddela oss inom 14 dagar från att du har mottagit dina varor.
  • Meddelandet ska skickas till info@berntilund.se. Du kan även svara i mailet med din orderbekräftelse. För smidig hantering bör meddelandet innehålla ditt namn, adress, ordernummer och vilka produkter du ångrar om beställningen innehåller flera produkter. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om produkten hanteras i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, har vi rätt att göra ett avdrag för värdeminskning på det belopp som vi ska återbetala dig. Avdragets storlek motsvarar produktens värdeminskning jämfört med produktens ursprungliga värde.
  • Vid utnyttjande av ångerrätten står du för returkostnaden och du ansvarar för den returnerade produktens skick. Vi skickar dig uppgifter om fraktkostnaden och fraktsedel vid behov. Återbetalningen sker när vi har kontrollerat skicket på varan senast 14 dagar från att vi mottagit den.
  • Vid godkänd retur returnerar vi beloppet motsvarande orderns värde om hela ordern returneras, dvs. produktvärde + fraktvärde och endast produktvärdet om delar av ordern returneras. Konsumenten betalar själv för returfrakten. Allt i enlighet med distanshandelslagen.

Reklamation

  • Om en vara är defekt eller felaktig har du inom tre år räknat från den dagen du tog emot produkten rätt att reklamera varan. Vi ber dig att kontakta oss så fort felet upptäcks så vi får bättre möjlighet att hjälpa dig omgående. Vid godkänd reklamation ersätter vi dig med ny felfri vara, alternativt återbetalar vi dig. Vid behov skickar vi en retursedel för varan och vi står för frakten vid godkänd reklamation eller felaktig leverans.
  • Reklamation gäller ej då färgen på produkten ej upplever förväntningarna. Vi försöker justera färgerna så att det ska återspegla verkligheten så gott det går. Det skiljer sig dock i nyanser beroende på vilken skärm som används och därför är det svårt att ge korrekt färgåtergivning på exempelvis tyg eller tråd. Beställ gärna mindre mängd först om du vill vara på säkra sidan. Alternativt kontakta oss för input om färg.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.